swenglishstudents.blogg.se

Hej! Vi är nio glada och nyfikna tjejer som går sista året på Aniaragymnasiet. Vi kommer att tillbringa sex veckors praktik i Plymouth, England. I Plymouth kommer vi att bo hos värdfamiljer och det är därför vi skapar en blogg, så att våra familjer och vänner kan läsa om hur vi har det i fina Plymouth!

Sista praktiken

Publicerad 2014-04-10 19:28:33 i Linda Höög,

Hejsan allihopa,
Idag var min sista dag på praktiken. Herregud vad tiden har gått fort, det var inte längesen vi stod där vid bussen och blev välkomnade av våran värdfamilj. Idag har jag fått packa upp nya varor och stå i omklädningsrummet. Jag kom verkligen och tänka på det idag, att det är den sista praktiken jag någonsin kommer göra. (Om jag inte pluggar vidare på högskola) Det har varit jätte bra under min praktiktid här i England på Debenhams. Personalen har varit jätte trevliga och hjälpsamma men däremot är arbetsuppgifterna ungefär detsamma varje dag. Vissa dagar var roligare än andra, t.ex. när det var leverans. Jag kan inte riktigt jämföra mina olika praktikplatser med varandra för att Debenhams är en klädbutik och tidigare år har jag varit på hotell. Så tyvärr kan jag inte jämföra skillnader mellan dessa, eftersom det är två helt olika branscher.
Om någon annan är sugen på att söka till England nästa år, så rekommenderar jag verkligen Debenhams. Det är ett väldigt stort shoppingcenter, vilket gör det roligare än en liten butik som t.ex. the body shop eller liknande.
Som avslutning och tack för att jag praktiserade på Debenhams så fick jag en stor kasse full med olika små parfymer, lotion, schampoo, en necessär, väska m.m.
Oerhört kul att få någonting som ett fint avslut!!
Jag fick även ett jätte fint halsband i födelsedagspresent och som tack för hjälpen på Debenhams av en kollega som jag jobbat med, världens underbaraste!
Skriver mer i helgen om hur de sista dagarna i England är.
Men imorgon, då...................................... är det min födeledag wihooooo!!
Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela