swenglishstudents.blogg.se

Hej! Vi är nio glada och nyfikna tjejer som går sista året på Aniaragymnasiet. Vi kommer att tillbringa sex veckors praktik i Plymouth, England. I Plymouth kommer vi att bo hos värdfamiljer och det är därför vi skapar en blogg, så att våra familjer och vänner kan läsa om hur vi har det i fina Plymouth!

Näst sista söndagen

Publicerad 2014-04-06 20:32:12 i Linda Höög,

Hejsan,
Idag är det exakt en vecka kvar tills vi åker hem. Det känns så overkligt på något sätt, tyckte inte att det var längesen vi stod på Landvetter flygplats och sa hejdå till nära och kära. Men men, snart är det dags och det ska bli skönt att få komma hem. Jag kommer verkligen ta med mig allt som jag lärt mig här och det är ett minne för livet att jag fick denna chansen. Någonting jag aldrig kommer glömma. Denna veckan jobbar jag bara måndag-torsdag 9-17 och ledig på fredag för då är det min födelsedag, wihooo!!!
Jag fick ta ledig på min födelsedag av min handledare, hon sa att det var sista dagen och att jag ska fira den ordentligt och ta en ledig dag!
Mer info om veckan kommer någon annan dag, nu ska jag berätta vad vi gjort idag.

Idag var jag, becca och jack i stan och shoppade på Drake Cirkus. Vi gick självklart in på Primark till slut och provade massa kläder och sedan åkte vi hem. Jag hade handlat lite kläder från Primark och varorna får man i en papperkasse. Men nackdelen med detta är att när det regnar så blir ju påsen mjuk...
Så när vi satt i bussen hem, klickat på stoppknappen och är påväg av bussen så spricker min påse och allting ramlar ut på buss golvet... Inte kul!!!!
Jack var så snäll så jag fick lägga det i hennes påse men när vi väl kom till ytterdörren och var påväg att låsa upp så spricker hennes påse också... Så där låg allting på marken och vi höll på att skratta ihjäl oss haha!
Med andra ord, handla inte på Primark om det regnar ;)
Sedan när vi väl kom hem och ätit middag tillsammans med värdfamiljen så fick vi en super god efterrätt, mmmmmm vad god den var, det var en slags sockerkaka bakelse fast i choklad med smält choklad över, som en sås.
Nu ska jag kolla på film. Uppdaterar mer i veckan, hejdåååå :)
/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela