swenglishstudents.blogg.se

Hej! Vi är nio glada och nyfikna tjejer som går sista året på Aniaragymnasiet. Vi kommer att tillbringa sex veckors praktik i Plymouth, England. I Plymouth kommer vi att bo hos värdfamiljer och det är därför vi skapar en blogg, så att våra familjer och vänner kan läsa om hur vi har det i fina Plymouth!

Längesedan

Publicerad 2014-04-08 18:37:00 i Lena Tjernetska,

 
 
 
Hej ! Long time no seen! Förlåt för att jag har varit så dålig på att skriva men jag glömmer alltid bort denna bloggen men nu tänker jag skriva ner allting om mina veckor!
Under min tid här i England har jag varit med om rätt så mycket ( Speciellt på mitt jobb ) Hehe.
Redan på första dagen kom det en kvinna som var en drogmissbrukare och frågade efter en sked som hon skulle ha till sitt ''barn'' för att hon inte kunde mata barnet utan sked! Vi gav henne en träsked men hon blev genast mycket besviken och bad om en vanlig sked... Till och med en större storlek. Vi gav henne ej skeden och hon tog istället två teskedar och gick iväg. Jag har kommit bra överrens med mina arbetskollegor Debbie, Donna, Demie och Jamie och självklart chefen som äger stället ( Andy )
Tycker om Debbie mest måste jag säga, hon är rolig och är väldigt öppen och otroligt vänlig så jag blir allitd glad när hon arbetar med mig! Kommer ihåg i början när jag inte kunde göra kaffe så bra så lyckades hon få mig glad och något som impade henne stort var att jag kunde lära mig rutiner och hur man gör kaffe på mindre än en vecka! Vilket gjorde mig glad såklart !

Det jag gör på mitt arbete är mesta dels att jag gör kaffe, står i kassan, serverar mackor och bakad potatis samt att jag gör lite catering också på olika ställen ( förbereder för catering också ).
Öppning och stängning rutinerna är ganska enkla , det är bara att ställa ut all mat och förbereda kaffemaskinen och på eftermiddagen skall man städa undan och se till att stället ser snyggt och prydligt ut inför nästa dag! ( Något som jag HATAR är att vi slänger bröd varje dag... det brukar vara upp till 3-4 limpor vilket är rent ut sagt slöseri! Samt att vi slänger all mat på Fredagar... Det brukar bli över väldigt mycket och jag stör mig verkligen på det )
Har dock bett om att få göra mat inför min resa på jobbet och ser fram emot att äta upp den maten som inte alls är dålig huhu så att något åtminstonde äts upp :)
Har märkt att jag har spenderat väldigt mycket pengar på skräpmat också för den delen... Herregud jag tror jag har ätit mer donken här än vad jag har gjort utav 3:ans termin .... Gezuz
Shoppat presenter till familjen och till pojkvännen samt mina vänner, hoppas att dom kommer tycka om mina små presenter (tyvärr kan jag ej avslöja vad det är )
På helgerna här har jag vandrat runt lite i Plymouth, shoppat, ätit , läst mina älskade böcker , tränat , kollat serier , bowlat och umgåts med tjejerna!
Har nu också i snart 1 1/2 vecka promenerat ifrån jobbet varje dag! Det tar ca 30-40 minuter och är en sträcka på 4-5 km ( inte så farligt).
Har glömt att berätta att jag var på sjukhus också, jag har haft en jätteklåda över hela kroppen men nu har vi fått det under kontroll, jag har fått tabletter och salva vilket har hjälpt mig otroligt mycket!
Nu tänker jag ladda upp lite bilder så ni får se lite saker :)
( Förlåt att jag återigen inte har skrivit på bloggen , mitt rum har världens sämsta internetuppkoppling , den brukar brytas 3 gånger och dagen och jag kan inte ens prata i skype över 4 minuter utan att det bryts) .
Just nu sitter jag och skriver på denna bloggen sedan skall jag byta om till mjukiskläder och kolla på desperata husfruar medans jag väntar på middag!
Ha det så bra :)

Juste ( har ätit asmycket kinamat för den delen också )
Ätit musslor... wow det var lite annorlunda men gott och YES JAG ÅT FLERA TALLRIKAR FÖR DET VAR SÅ MYCKET SOM JAG BEHÖVDE ÄTA FÖR ATT DET ÄR MAT D:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela